Naar de middelbare school

De grote stap van groep 8 naar de middelbare school. Je kijkt er naar uit, maar tegelijkertijd is het ook spannend.

Je maakt een nieuwe start en daar moet je eerst even aan wennen. Langer naar school fietsen, elk uur een andere leraar, geen eigen klaslokaal, nieuwe vakken, een tas met boeken, een rooster en meer huiswerk. Maar één van de leukste dingen die elke brugklasser zegt, is: je maakt nieuwe vrienden en vriendinnen!

Als achtstegroeper wil je natuurlijk van tevoren goed onderzoeken welke school bij je past. Maar hoe kom je daar achter? Bij het Ir. Lely Lyceum kun je op veel manieren kennismaken met de school (neem alvast een kijkje op onze school). We doen er alles aan om voor jou de overstap van groep 8 naar de brugklas zo makkelijk mogelijk te laten verlopen.

Open Dagen

Kom langs om onze school te leren kennen!

Open Avond: vrijdag 26 januari 2024 van 19.00 – 21.00 uur
Open Dag: zaterdag 27 januari 2024 van 10.30 -13.30 uur

Daarnaast is het mogelijk om sfeer te proeven en een persoonlijke rondleiding door de school te krijgen van één van onze collega’s. Als je geïnteresseerd bent in een persoonlijke rondleiding, stuur dan een e-mail naar administratie@lelylyceum.nl

Uitdaging op het hoogste niveau

Het Ir. Lely Lyceum daagt je uit op het hoogste niveau. Wat betekent dat dan? Dat houdt in dat we altijd elke leerling stimuleren om het allerbeste uit hem of haar te halen. Dat is het voordeel van een brede school als het Ir. Lely Lyceum.

Stel je voor, je schooladvies is havo, maar na het eerste jaar blijkt dat je prima op het atheneum past. Je hoeft dan niet naar een andere school, maar je kunt gewoon bij ons op school blijven. Je kent de weg en sommige leraren al: wel zo vertrouwd.

Daarnaast plaatsen we leerlingen met een combinatieadvies (vmbo-t/havo of havo/vwo) op het hoogste niveau, uiteraard in overleg met de leerkracht van de basisschool, het kind en de ouders. De meeste leerlingen maken dat hogere niveau ook echt waar.

Dit is één van onze sterke punten. Wil je de andere ook lezen? Klik hier.

Bekijk onze informatiefolder 2024

Informatie flyer over TTO