Tweetalig onderwijs (TTO)

Les in het Nederlands en Engels

Onze samenleving wordt steeds internationaler. Dat geven we de leerlingen in alle vakken mee. Engels wordt steeds belangrijker en is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Lezen, schrijven en spreken in het Engels komt steeds vaker voor. Het Ir. Lely Lyceum biedt de unieke kans om in twee talen onderwijs te volgen: in het Engels en in het Nederlands. Het is dus een keuze, tweetalig onderwijs (TTO) is niet verplicht. Bij de mavo gaat het om enkele vakken, bij havo en vwo krijg je meer dan de helft van de vakken aangeboden in het Engels.

Met TTO ontwikkelen leerlingen een stevige basis voor de toekomst!

Op elk niveau

Leerlingen kunnen TTO op elk niveau volgen: mavo, havo en vwo. Het TTO-aanbod op onze school bestaat uit:

• goede beheersing van het Engels
  • oriëntatie op ontwikkelingen in de Europese en internationale samenleving
  • excelleren en het beste uit jezelf halen
  • behalen van het Cambridge First Certificate
  • behalen van het Cambridge Advanced Exam in de bovenbouw

Vanaf de eerste klas

Leerlingen kunnen direct vanaf de eerste klas tweetalig onderwijs volgen. Het Ir. Lely Lyceum is een gecertificeerde TTO Junior School. Leerlingen volgen de helft van de vakken in het Engels. Tijdens de lessen wordt veel aandacht besteed aan internationale onderwerpen. De leerlingen die de eerste drie jaar hebben doorlopen, ontvangen het TTO Junior Certificaat.

Cambridge-examen

TTO leidt ook op voor Cambridge-examens. Dit zijn wereldwijd erkende diploma’s. TTO-leerlingen krijgen in de 4e en 5e klas extra uren Engels waarna zij een Cambridge-examen kunnen doen. Dit examen geeft toegang tot internationale vervolgopleidingen.

Meer weten?

Bekijk de film TTO

Cambridge Engels, internationale projecten en contacten, zo worden leerlingen wereldburgers!

Neem voor meer informatie over het TTO contact op met:

Bettina Merten
Coördinator Tweetalig Onderwijs