Masterclass

Masterclass Ir. Lely Lyceum

Masterclass Latijn, tweetalig onderwijs en Technasium

Sinds 15 jaar verzorgt het Ir. Lely Lyceum Masterclasses voor groep-8-leerlingen van basisscholen uit Zuidoost e.o. Met de Masterclasses willen we leerlingen uit groep 8 extra uitdagen en alvast kennis laten maken met het voortgezet onderwijs. Met een Masterclass van het Lely Lyceum word je slimmer! Dit schooljaar zijn er maar liefst 3 verschillende Masterclasses, namelijk:

• • Een Masterclass Latijn voor leerlingen met een verwacht vwo-advies.
  • • Een Masterclass tweetalig onderwijs en internationalisering voor leerlingen die een
    mavo, havo of vwo-advies verwachten.
  • • Een Masterclass Technasium voor leerlingen die een mavo, havo of vwo
    advies verwachten.

Lestijden van de Masterclasses zijn van 15.15-16.15 uur. Je wordt om 15.00 uur op school verwacht.

Leerlingen die meedoen aan de Masterclasses krijgen na afloop het officiële Lely Masterclass certificaat.

Meld je hier aan voor de Masterclasses 2024/2025!

Masterclass Latijn

Woensdag 16 en 23 oktober 2024
Gedurende 3 weken volg je een introductiecursus Latijn. Denk je dat je een VWO advies gaat krijgen en wil jij naar het gymnasium gaan? Dat kan op het Ir. Lely Lyceum! In Amsterdam Zuidoost is het Lely Lyceum de enige school die een gymnasium opleiding aanbiedt. Wil je alvast kijken of het vak Latijn wat voor jou is en wil je extra uitgedaagd worden op vwo niveau? Meld je dan aan voor de Lely Masterclass Latijn! Na afloop van de laatste les is er een bijeenkomst met ouders en leerlingen. De leerlingen ontvangen het Lely Masterclass certificaat en laten horen wat zij geleerd hebben.

Masterclass tweetalig onderwijs en internationalisering

Woensdag 6, 13 en 20 november 2024
Gedurende 3 weken ga je aan de slag met internationale contacten en leer je extra Engels. De lessen internationalisering vergroten je blik op de wereld. Je wordt uitgedaagd op het hoogste niveau, waardoor je grote stappen vooruit maakt. Verwacht jij dat je straks een mavo-, havo- of vwo-advies krijgt én ben je toe aan een extra uitdaging? Meld je dan aan voor de Masterclass tweetalig onderwijs en internationalisering..

Masterclass Technasium 1

Woensdag 6, 13, 20 en 27 november 2024
Gedurende 4 weken ga je onderzoek doen en ontwerp je een oplossing voor een werkelijke situatie. Je leert vaardigheden die je toekomst sterker maken. Je wordt uitgedaagd op het hoogste niveau, waardoor je grote stappen vooruit maakt. Verwacht jij dat je straks een mavo, havo of vwo advies krijgt én ben je toe aan een extra uitdaging? Meld je dan aan voor de Masterclass Technasium 1.

Masterclass Technasium 2

Woensdag 20, 27 november, 4 en 11 december 2024
Gedurende 4 weken ga je onderzoek doen en ontwerp je een oplossing voor een werkelijke situatie. Je leert vaardigheden die je toekomst sterker maken. Je wordt uitgedaagd op het hoogste niveau, waardoor je grote stappen vooruit maakt. Verwacht jij dat je straks een mavo, havo of vwo advies krijgt én ben je toe aan een extra uitdaging? Meld je dan aan voor de Masterclass Technasium 2.

Heb je nog vragen, mail dan naar administratie@lelylyceum.nl

Groep 8 introductiedag: donderdag 21 november
Open avonden: donderdag 23 en vrijdag 24 januari 2025 van 19.00 – 21.00 uur