Groep 8

Masterclass

Masterclass Ir. Lely Lyceum

Masterclass Latijn, tweetalig onderwijs en technasium

Sinds 2009 jaar verzorgt het Ir. Lely Lyceum Masterclasses voor groep-8-leerlingen van basisscholen uit Zuidoost e.o. Met de Masterclasses willen we leerlingen uit groep 8 extra uitdagen en alvast kennis laten maken met het voortgezet onderwijs. Met een Masterclass van het Ir. Lely Lyceum word je slimmer! Dit schooljaar zijn er maar liefst 3 verschillende Masterclasses, namelijk:

• een Masterclass Latijn voor leerlingen met een verwacht vwo advies
  • een Masterclass tweetalig onderwijs en internationalisering voor leerlingen die een mavo, havo of vwo advies verwachten
  • een Masterclass Technasium/onderzoek voor leerlingen die een mavo, havo of vwo advies verwachten
  • een Masterclass Taal H/V voor leerlingen die havo of vwo advies verwachten

Lestijden van de Masterclasses zijn van 15.15-16.15 uur. Je wordt om 15.00 uur op school verwacht.

Leerlingen die meedoen aan de Masterclasses krijgen na afloop het officiële Lely Masterclass certificaat.

Meld je hier aan voor de Masterclasses 2023!

Aanmelden kan t/m vrijdag 20 oktober 2023.

Masterclass Latijn

Woensdag 8, 15, 22 en 29 november 2023

Gedurende 4 weken volg je een introductiecursus Latijn. Denk je dat je een VWO advies gaat krijgen en wil jij naar het gymnasium gaan? Dat kan op het Ir. Lely Lyceum! In Amsterdam Zuidoost is het Ir. Lely Lyceum de enige school die een gymnasium opleiding aanbiedt. Wil je alvast kijken of het vak Latijn wat voor jou is en wil je extra uitgedaagd worden op vwo niveau? Meld je dan aan voor de Lely Masterclass Latijn! Na afloop van de laatste les is er een bijeenkomst met ouders en leerlingen. De leerlingen ontvangen het Lely Masterclass certificaat en laten horen wat zij geleerd hebben.

Masterclass tweetalig onderwijs en internationalisering

Woensdag 8, 15, 22 en 29 november 2023

Gedurende 4 weken ga je aan de slag met internationale contacten en leer je extra Engels. De lessen internationalisering vergroten je blik op de wereld. Je wordt uitgedaagd op het hoogste niveau, waardoor je grote stappen vooruit maakt. Verwacht jij dat je straks een mavo, havo of vwo advies krijgt én ben je toe aan een extra uitdaging? Meld je dan aan voor de Masterclass tweetalig onderwijs.

Masterclass Technasium en onderzoek

Woensdag  22 en 29 november, 6 en 13 december 2023

Gedurende 4 weken ga je onderzoek doen en ontwerp je een oplossing voor een werkelijke situatie. Je leert vaardigheden die je toekomst sterker maken. Je wordt uitgedaagd op het hoogste niveau, waardoor je grote stappen vooruit maakt. Verwacht jij dat je straks een mavo, havo of vwo advies krijgt én ben je toe aan een extra uitdaging? Meld je dan aan voor de Masterclass onderzoek en ontwerpen (Technasium).

Masterclass Taal H/V

Woensdag 28 februari, 6, 13 en 20 maart 2023

Wil je straks een goede start maken in een havo- en/of vwo-brugklas en wil jij je extra ontwikkelen op het gebied van taal? Meld je dan aan voor de Masterclass taal (havo/vwo). Je gaat aan de slag met teksten op havo- en vwo-niveau, leert nieuwe woorden en schrijft zelf ook een tekst. Je krijgt ook enkele huiswerkopdrachten mee. Doel is om op taalgebied een mooie start te maken op je nieuwe school. Nuttig en ook een leuke kennismaking met het voortgezet onderwijs.

Heb je nog vragen, mail dan naar lla@lelylyceum.nl

Open Avond: vrijdag 26 januari 2024 van 19.00 – 21.00 uur
Open Dag: zaterdag 27 januari 2024 van 10.30 -13.30 uur